كاهو بخوريد، چرا كه خواب‏ آور است و غذا را هضم مى‏ كند.
شلغم بخور، زيرا هيچ كس نيست كه در او رگى از جذام نباشد، و شلغم اين رگ را مى‏ سوزاند.
سير بخورید و با آن مداوا كنيد، كه هفتاد بيمارى را شفا مى دهد.
انجير بوى بد دهان را برطرف، استخوانها را محكم، رويش مو را زياد، بيمارى را برطرف مى كند و با وجود آن احتياجى به دارو نيست.
خوردن به،قوه ای برای قلب ضعیف ، معده را پاك، ترسو را شجاع و فرزند را زيبا مى ‏كند.
بزرگنمایی کوچکنمایی تاریخ انتشار: 1395/3/23

اهمیت رضايت مشتری چيست؟ چرا بايد مشتريان خود را راضى كنيد؟
منبع:

 

اهمیت رضايت مشتری چيست؟ چرا بايد مشتريان خود را راضى كنيد؟

 

برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظ او، توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد:

 

۱) هزینه جذب یک مشتری جدید، بین پنج تا ۱۱ برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.

 

۲) برای افزایش دو درصدی مشتری، باید ۱۰% هزینه کرد.

 

۳) ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار ۱۰۰ مشتری دیگر است.

 

۴) رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی شرکت هاست.

 

۵) رضایت مشتری، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار، توسعه محصول و... می باشد.

 

۶) ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است.

 

۷) انتخاب مشتری دایمی و وفادار، تنها شرط بقای دایمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.

 

۸) مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.

 

۹) برای جلب اعتماد مشتریان، کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید، عمل کنید.

 

۱۰) معادل 98 درصد مشتریان ناراضی، بدون شکایت به سمت رقبا می روند.

 

۱۱) احتمال این که مشتریان کاملاً راضی (شاد) مجدداً از شرکت شما خرید کنند، شش برابر مشتریان فقط راضی است.

 

۱۲) گوش دادن به شکایت مشتری 90 درصد کار است و حل کردن آن هفت درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری هم سه درصد دیگر است.

توسعه توسط: طراحی سایت پراش